14 yorum:

DEVAM



Eveeet esranın çeyizine devam ediyorum. Bir tane hanım eller modelli havlu kenarı (çok değişik bir şey bunu ilk defa gördüm). Birde acı biber oyası denen ve kına gecelerinde gelinin başına örtülen yazmalar var. Kırmızı olan esranın kına gecesinde başına örtülen yazma.

  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

8 yorum:

ESRANIN ÇEYİZİ-2


esranın çeyizine devam ediyoruz gene mevlüt örtüleri var hem oyaları hem nakışları harika bunlardan bende yapmalıyım bukadar muntazam olurmu bilmem ama kararlıyım. bu arada esra güzel günlerde kullansın dileğinde bulunan dostlarıma teşekkürleri var esranın . ama bizim kız bunları gelinine saklıyor: ) tabi gelin için en az onbeş yıl beklemesi gerekiyor:)))
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

10 yorum:

ESRANIN ÇEYİZİ-1



Geçenlerde (bir hayli geçti bu arada) esranın çeyiz sandığını açtık. çeyiz değil benim için hazine sandığı gibiydi:) anneanneden kalanlar... kayınvalidesinden gelenler... Hepside harikalar bir sergi dizisi yapmayı düşündüğüm için 1 yazdım umarım diğerlerini fotoğraflayabilirim. Aslında hepsinin resmini çekmiştim ama çok azı istediğim gibi çıktı şimdilik bunu yayınlıyabiliyorum. İpek mevlüt örtüsü ipek karanfillerle işlenmiş inanılmaz güzel bir örtü. Keşke herkes yakından oyaları görebilseydi çok ince işlenmiş. Ben bayıldım:) ya siz?
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

10 yorum:

ŞALLAR VE ATKILAR


Herkese iyi haftalar diliyorum. elimdeki resimleri düzenlerken bu şalları ve atkıları sizlerle paylaşmak istedim. birşeyleri yapma konusunda çok aç gözlüyüm neyi görsem yapmak istiyorum ehhh! birazda şıpsevdi denilebilir:) bunlarıda yabancı bloglardan aldığımı hatırlıyorum ama biliyorsunuz ben bu konuda biraz tembelim hiç bir kayıt almamışım. özellikle üstteki beyaz çok hoşuma gidiyor. yapsammı acaba dediğimde eşim daha yani birini bitirdin bunları ne zaman kullanmayı düşünüyorsun? deyince atkıları gözünün önünden kaldırmaya karar verdim kaçtane olduğunu bilmesine gerek yok değilmi? ayrıca gelecekteki atkı ve bere projelerimi garanti altına almam gerekiyor:) ...
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

8 yorum:

ÖĞRETMENLER GÜNÜ



TÜM ÖĞRETMEN DOSTLARIMIN GÜNÜNÜ KUTLUYORUM!
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

2 yorum:

TEL KIRMA



Merak edenlere tel kırma çalışması! Bu kız kardeşimin yaptığı bir yazma(yemeni).
Ne komik değilmi? Ben öğrettim kız kardeşim yaptı tel kırmadan elimde bir tek bu iş var. Benim yaptıklarım hep hediye edildi:(
Bu sim biraz yassı bir sim yani bildiğimiz nakış ipiği gibi değil. İğneside biraz farklı küçük ve yassı iki deliği var.
Benim kasnakta sim işi dediğime gelince tam adını bilmediğim için öyle yazdım sonuçta bu iş kasnağa gerilerek yapılmıyormu? Yapım aşamasına gelince simle modelin anahatları işlendikten sonra işlenecek diğer alanlar uygun renklerle istediğiniz nakış tekniği ile işlenir efendim. Umarım açıklayıcı olabilmişimdir.
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

8 yorum:

dinlenirken yaptıklarım

Bu molada neler yaptım neler bir bere bitirdim, atkımı yarıladım, kasnakta sim işimi yaptım yani şimdilik sadece simlerini yaptım. Renkli kısımlarını yavaş yavaş yapacağım inşallah. resimleri istediğim kadar net olmadı ama görülür durumda, bakalım beğenecekmisiniz?


Bu arada sevgili belma bayram öncesi okuldaki kızlara lif örmüş pembiş pembiş yumuşacık onada burdan ince düşüncesi ve yürekten arkadaşlığı için tekrar teşekkürler...
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

13 yorum:

GEÇKALMIŞ 20 RASTGELEŞEY


1.Yaklaşık yarım saattir bilgisayarın başında oturuyorum ve daha hiçbir şey yazamadım.
2.Her hafta sonu olduğu gibi ev temizliği yaptım. Yaparken de kendime kızıp durdum “eşyalar mı bizim için var yoksa biz mi onları temizlemek için varız bilemiyorum”

3.Çocuklar için bayram kartı tasarlamalıyım. Artık bayramlaşmayı biliyorlar:)
4.Ütü işini geciktirmesem iyi olacak daha bayram için bir şeyler hazırlayacağım.
5.Baklavasız olmaz. Şöyle bol cevizlisinden bir baklava açsam iyi olur hem bahada çok sever baklavayı:)
6.Annemin iki göğsünde de kitle bulunmuş doktorlar önemli değil demişler ama ben endişeliyim.
7.Bunlar hastalanmadan önceydi:)
8.Artık daha iyiyim bilgisayarda en azından blogları gezebiliyorum yorum bırakamasam da sizleri ziyaret etmek güzel.
9.Çok cici badem şekerler gördüm eşime yayınlattım. Ben daha uzun uzun oturamıyorum. Aslında iyileştim ama hep uzanma ihtiyacı duyuyorum. Bu durum da eşimin beni nazlandırmasının etkisi var mı acaba :)?
10.Bayramdan önce arkadaşım Esra’nın çeyizinin içine düştük harika şeyler var fotoğraflarını çekmem gereken ama çooook hassaslar yıkayamıyorum ütüleyemiyorum. Artık olduğu kadarı ile yayınlayacağım şimdiden kusura bakmayın.
11.Kahvaltı yapsam mı acaba? 50 kilodan birkaç günde 47 kiloya düştüm. Zaten bu günlerde herkes beni beslemeyi görev edindi sen zayıfladın ye biraz diyorlar. Canım bir şey yemek istemiyor ki.
12.Klasik bir başak burcuyum biraz (!) titiz. Bu yönüm biraz kullanıldı yurt arkadaşlarım ve ev arkadaşlarım nasıl olsa ben temizliyorum ve topluyorum diye hiçbir şey yapmıyorlardı. Bende kullanılmamak için kendimi rahatlatmaya ve her işin sorumluluğunu üzerime almamaya çalıştım.
13.Sanırım bu işte başarılı oldum evim darmadağınık ama benim yerimden kalkmaya hiiiç niyetim yok! acaba hastalık yüzündenmi böyle düşünüyorum?
14.Uzun zamandan beri televizyon izlemiyorum. Bu iyi bir durumu bilemiyorum.
15.Eskiden uyuma ihtiyacı duymazdım ama yaşlanıyormuyum yoksa çalışma koşullarım yüzünden midir bilmiyorum uykuyu özlüyorum ve ihtiyaç duyuyorum.
16.Ben çokça üşüyen biriyim eşim ise yanan bir insan (yeni öğrendik troid yüzündenmiş) bizi aynı evin içinde düşünebiliyor musunuz? Ben çöl insanı eşim kutup insanı:)
17.Çocukluğumdaki yeni yıl gecelerini çok özlüyorum Elazığ da büyüdüm ekimde kar yağmaya başlardı biz bütün akrabalarımızla aynı sokakta otururduk. Rahmetli zeki MÜREN’in yeni yıl mesajını dinledikten sonra yalınayak kendimizi karların içine atardık bütün çocuklar hem yeni yılı kutlar hem de karda oynardık.
18.Aklınıza kar soğuk değimliydi sorusu gelecektir hayır değildi hep çok yumuşak bir soğukluğu vardı daha çok sabaha karşı ayaz olur her yer donardı.
19.Şimdilerde ise kış mevsiminde evimin salon penceresi alçakta olduğu için tam önüne minderleri koyup elimde genellikle bir fincan kahvem o minderlere oturur yağmuru izliyorum. Bunu yaparken yanımda kitaplarım oluyor ama onlara bakmak içimden gelmiyor nedense ben daha çok o anları sahip olduğum huzura şükredip Allaha her kese huzur vermesi için dua etmeyi seçiyorum. Kitabı her zaman okurum ama huzuru her zaman hissetmek mümkün olmuyor ve şükretme fırsatını kaçırmak istemiyorum.
20.İnsanlar genelde kendilerine en yakın olanları ihmal ediyor. O yanımda yada beni anlar deyip başka şahıslara ve onların duygularına öncelik veriyoruz. Oysa bizi sevenlere her hatamızda ve her anımızda bizimle olan kişilere daha çok değer vermemiz gerekiyor. Hep yanımda olan ailem, dostlarım, dünyada edinebileceğim en büyük ve değerli dostum olan eşime hatalarımı örttüğü doğrularımı görüp yücelttiği ve beni olduğum gibi kabul edip sevdiği için teşekkür ediyorum. SİZLERİ SEVİYORUM
Allah'a bana verdiği sağlık, mutluluk, huzur için şükrediyorum. Ve HERKESE SAĞLIK MUTLULUK VE HUZUR DOLU GÜNLER DİLİYORUM!!!

Sevgili nurdan ve nazlı beni sobelemişlerdi ama ben biraz gecikmeli girdim bu işin içine beni affedin dilerim beklediğinize değecek şeyler dilim döndüğünce yazabilmişimdir. çok iyi yazdığım söylenemez sadece kendimi anlatacak kadar. Doğal olarak ben kimseyi sobelemiyorum. Beni ziyaretleri ve mesajları ile mutlu kılan tüm dostlarıma sevgilerimi yolluyorum. BENİ YALNIZ BIRAKMADIĞINIZ İÇİN HEPİNİZE TEŞEKKÜRLER!



  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

13 yorum:

Çok şekerler .....

Sevgili Dostlar Morelmas 'ın bloğuna bir uğrayın.badem şekerinden yapılmış çocuk resimlerini mutlaka görmelisiniz.Bayıldım valla. Hakikaten bunları yemeğe kıyamaz insan
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

7 yorum:

HASTALIK



sevgili dostlar dilerim herkesin bayramı sağlıkla geçmiştir. çünkü benim bayramım hastalık nedeni ile biraz rahatsız geçti. hafif çaplı bir mide problemi yaşadım. bu arada bayılmalarımla eşimede zor zamanlar yaşattım. ama bu sayede bena ne kadar değer verdiğini öğrendim:) bu arada hala ağrılarım olduğu için biraz mola alıyorum. umarım yakında görüşürüz.
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

17 yorum:

İYİ BAYRAMLAR








HERKESE;
MUTLU, SAĞLIKLI VE
HUZUR DOLU BAYRAMLAR!!!


YÜREĞİ SEVGİDEN YANA OLAN
TÜM DOSTLARA SEVGİLERİMLE...







  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

8 yorum:

MUTLU YILLAR


Bu gün sevgili akçahanın doğum günu nice mutlu ve sağlıklı yıllara.
iyiki doğdun akçahan!!!
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

3 yorum:

CUMHURİYET BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN



Biz birbirinden harika, bence dünyanın en iyi konuşmacıları ve en iyi oyuncularından daha iyi 19 çocuğumla birlikte kutladık bayramı. Anneler ve anneanneler ağladı babalar gözyaşlarını zor tutular. Yani çocuklarımın emekleri karşılıksız kalmadı. Bol alkış ve sıkıca kucaklanıp yürekten öpücüklerle ödüllendirildiler. Fazla söze ne gerek resimler her şeyi anlatmıyormu?

  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

2 yorum:

ah o yurt günleri!




az önce pınarın bloğunu ziyaret ettim yurt günlerini yazmış. Bende yurt maceramı sizlerle paylaşmak istedim benimki biraz kara komedi. Yıl 1993 ankara Gazi'yi kazandım gerekli başvuruları yaptım yurt çıksın diye bekliyorum. Bu arada tek misafirhanesi vardı sıhhiye'de orada kalıyoruz çok kafa dengi benim gibi yeni başlamış üç kızla aynı odayı paylaşıyoruz. sevgili gülsüm, ve hülyalar iki arkadaşımın adıda hülyayadı. (müthiş eğlenceli günler yaşadık:)))). neyse bana yurt çıktı ama zarfı açtığımda şok olmuştum ben gazi beşevler kampüsteyim yurt konya mevlana yurdu (yanlış hatırlamıyorsam)....
Beni düşünün artık doğruca yurtkur'a tabi yanlışlık birkaç gün içinde düzeltildi. Ankara sanki öğrenciler için bambaşka bir yer gibi öyrenci ülkesi gibi geliyor bana sanırım orada yaşadığım güzel anlar ve harika dostluklar bana bunu hissettiriyor.
unutulmuş birer birer
eski dostlar eski dostlar
ne bir selam ne bir haber
eski dostlar eski dostlar...
tüm dostlara selamlar.........................................
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

7 yorum:

ELDİVEN


Ben bu eldivene bayılıyorum. Annem biz küçükken beşli incecik şişlerle bize eldiven örerdi burada o beşli şişlerden bulup annemin başına ekşimeyi planlıyorum. Bakalım eldiven yapabilecekmiyim. Bu arada yukarıdaki modeli yabancı bir bloktan uzun süre önce almıştım. Nereden aldığımı hatırlamıyorum, blok yapmayı düşünmeden önce almıştım. Yani, sadece kendim için... Ama dayanamadım sizlerlede paylaşmak istedim...

  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

8 yorum:

BİR ÇINARI DAHA KAYBETTİK

AN GELİR
an gelir
paldır küldür yıkılır bulutlar
gökyüzünde anlaşılmaz bir heybet
o eski heyecan ölür
an gelir biter muhabbet
çalgılar susar heves kalmaz
şatârâbân ölür
şarabın gazabından kork
çünkü fena kırmızıdır
kan tutar / tutan ölür
sokaklar kuşatılmış
karakollar taranır
yağmurda bir militan ölür
an gelir
ömrünün hırsızıdır
her ölen pişman ölür
hep yanlış anlaşılmıştır
hayalleri yasaklanmış
an gelir şimşek yalar
masmavi dehşetiyle siyaset meydanını
direkler çatırdar yalnızlıktan
sehpada pir sultan ölür
son umut kırılmıştır
kaf dağı'nın ardındaki
ne selam artık ne sabah
kimseler bilmez nerdeler
namlı masal sevdalıları
evvel zaman içinde
kalbur saman ölür
kubbelerde uğuldar bâkî
çeşmelerden akar sinan
an gelir
-lâ ilâhe illallah-
kanunî Süleyman ölür
görünmez bir mezarlıktır zaman
şairler dolaşır saf saf
tenhalarında şiir söyleyerek
kim duysa / korkudan ölür
-tahrip gücü yüksek-
saatli bir bombadır patlar
an gelir
attilâ ilhan ölür.

Attila İLHAN

Türk edebiyatı bir çınarını daha yitirdi. hayatının bir yerinde attilla ilhanın şiirleri ile karşılaşmayan hiç kimse yoktur sanıyorum. Başımız sağolsun!
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

5 yorum:

UZUN ZAMAN BEKLEDİ


Gerçekten uzun zaman bekledi bakalım beğenecekmisiniz? arkadaşım esraya yaptığım hırka resimdeki kıyafeti biraz spor du acele etmiştim resmini çekmek için üzerine giymeyi düşündüğü kıyafet biraz daha cicili.
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

12 yorum:

goblenler

Yabancıların etamin işleri çok güzel tablo gibi sizleri bilmem ama ben bayılıyorum gene yabancı bir bloktan aldığım modelerden iki tanesini sizlerle payalşmak istiyorum. bakalım sizde benim kadar beğenecekmisiniz? Bu arada yabancı örgü blokları bölümünede adresler ekledim onlarıda ziyaret edebilirsiniz.
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

6 yorum:

HAYIRLI RAMAZANLAR




herkese hayırlı ramazanlar diliyorum.. hayat nasıl hızlı akıyor değilmi? bloğumu birkaç gün önce yenilediğimi sanıyordum ama haftalar olmuş... Sizlere küçük motifler hazırladım gene adreslerini almadığım yabancı sitelerden . bende yoğunluğumdan ve bu hızlı yaşam temposundan fırsat buldukça aranıza katılmaya çalışıyorum. sevgiler diliyorum herkese..
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

5 yorum:

KIŞ HAZIRLIKLARINA DEVAM



Bende kış hazırlıklarında olanlar için bir kaç model daha var. ama ben baktığım siteleri not etme özürlü olduğum için adreslerini yazamıyorum. Her seferinde' de adresleri unutma derim kendime ama gene unuturum. Umarım bu unutkanlığım hayatımın diğer bölümlerine sirayet etmez:))
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

4 yorum:

İKİ MODEL


bendende kışa hazırlıklara bir katkı yeşili sıcak mekanlarda ince birşeylerin üzerine giymek için ideal lacivert kazak ise karlı zamanlar için. lacili modele bayılıyorum ama yakasını değiştirmek lazım ben pek boynumu kapatan şeyleri giyemiyorum daralıyorum. ama laci modelde yakası ile güzel siz ne dersiniz.
yeşil modelibir rus sitesinden http://www.uzelok.ru/ almıştım çok güzel modeller var mutlaka görün bu arada sevgili janjanlıya teşekkür ediyorum. onun bloğunda bu adresi bulmuştum. ama lacinin adresini hatırlamyorum bulunca onuda yayınlayacağım.
  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

6 yorum:

MUTLULUKLARIM




sevgili nurdan birsüre önce beni mutluluklarımı yazmaya davet etmişti ama elimde olmayan nedenlerle biraz gecikmeli olarak yazabilyorum.
  • sağlıklı olmak,
  • eşimle elele oturup sohbet etmek,
  • ailemin ve sevdiklerimin sağlık ve mutluluk haberlerini almak,
  • zilliyle oyun oynamak başkaları ona köpek diyor ama biz ona kızımız demeyi tercih ediyoruz,
  • sabahları erkenden uyanıp o huzurlu ve sakin havayı solumak,
  • eşimle ve dostlarımla uzun, keyifli sohbetleri paylaşmak ve bol bol gülmek,
  • sıcacık ekmeğe tereyağı sürüp yemek,
  • dostlarımın bloğumu ziyaret edip yorum bıraktıklarını görmek,
  • başladığım işleri bitirmek,
  • seyahatlerden sonra evime dönmek (evceğizim evceğizim sen bilirsin halceğizim:)))
bende sevgili sebboy ve cimcime' yi sobeliyorum . Bakalım onların küçük mutluluklar listelerinde neler var :)

  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

7 yorum:

davranış haykırır sözcük fısıldar



Sınıfımı hazırlamaktan sizlerle yazımın devamını paylaşamamıştım gecikme için özür dilerim. Umarım ilk defa okul deneyimi yaşayacaklara yardımcı olmuşumdur.
· Çocuğunuzun şık ve güzel görünmesini istiyor olabilirsiniz ama çocuklar için rahat olmak şık olmaktan daha önemlidir.
· Çocuğunuzun rahat hareket etmesine izin veren türden olmasına, kolayca giyilip çıkartılabilmesine,
· Kirletmekten korkmayacağı giysiler olmasına, ayakkabılarının kaymayan cinsten olmasına ve lastik tabanlı olmasına özen gösterin
· Unutmayın çocuklar içinde hareket etmekte zorlandığı, kirletmekten korkacakları kıyafetleri düşünürken ne eğitimden nede eğlenceden faydalanacaktır.
· Çocuğunuzu ilk günler okuldan erken almanız onu çok rahatlatacaktır.
· Çocuğunuzun günün sonunda eve nasıl döneceğini bildiğinden emin olun. Anne veya baba mı alacak, büyüklerden birimi alacak, yoksa servisle mi dönecek
· Servisle dönecekse servis şoförünü tanıyor mu? Servis yardımcısı var mı? Bunları bilmesi sizi de onu da rahatlatacaktır.
· Bazı çocuklar anaokuluna başlayacakları için çok heveslidirler ve bu değişim dönemini daha çabuk atlatırlar.
· Bazı çocuklarsa biraz daha kaygılı olurlar. Bu kaygılarını dile getirdiğinde onu dinleyin ve anlamaya çalışın.
· Çocuğunuzun endişeleri hakkında onunla olumlu ve yapıcı onu sakinleştirici bir dille konuşun.
· Yeni ve farklı durumlara gösterdiği tepkileri bilirseniz ilk gün ne ile karşılaşacağınız hakkında fikriniz olacaktır.
· Kendiniz ve aile bireylerinize dikkat edin aşırı tepkiler veren ya da aşırı korumacı tutumlarınız mı var? Bu durumda farkında olmadan bağımsız olamayacağı mesajını verebilirsiniz
· Çocuğunuzu okulda bırakıp gitmek size zor gelebilir. Fakat oyalanırsanız ya da onu yalnız bırakmaktan çekindiğinizi hissettirirseniz ona bu yeni durumun üstesinden tek başına kalkamayacağı mesajını verebilirsiniz.
· Sevginizi gösterin kaygılarını anlayın ama ona güvendiğinizi göstermeyi ve söylemeyi unutmayın.
· Okuldan ayrılmak için doğru zamanın geldiğine karar verdiğinizde ona gideceğinizi söyleyin. Giderken tepkisi ne olursa olsun onunla vedalaşın. Ancak vedanızın kesin olmasına özen gösterin.
· Okuldan sonra çocuğunuzun günü nasıl geçirdiği hakkında sohbet edin
· Unutmayın yemeğini yedin mi, terledin mi? Sorularından önce eğlendin mi güzel bir gün geçirdin mi? soruları çocuğunuzu daha mutlu edecektir.
· Çocuklar kişisel temizliklerini tek başına tam olarak yapamazlar bakıcı teyzeler bile olsa çocuğunuzun okul dönüşü çamaşır değiştirmesini alışkanlık haline getirin ve temizliğinden emin olun.

veee çocuklarınıza sevginizi gösterin unutmayın;
Davranışlar haykırır sözcükler fısıldar!


  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

0 yorum: