ELAZIĞ VE PULLU ÖRTÜ

Geçen hafta Elazığ'a annemleri ziyarete gittik. Yolun yorgunluğu bir yana Elazığ çok değişmiş çoooookkk! Yaklaşık 6 yıldır gitmiyordum çünkü annem' ler kış dönemlerini İstanbulda geçiriyorlardı. Orada görüşmek kolay oluyordu. Bu kış öyle olmayınca özlem arttı..

Gelelim değişikliklere aslında kimsenin yabancı olmadığı bir şey bu, inanılmaz bir yapılaşma. Evimiz merkeze arabayla beş dakika uzakta bir mahalleydi, ve hep müstakil bahçeli evler vardı. Bizim evin ön tarafı da tamamen açıktı yani bina falan yoktu. Şimdi ise binalardan bir perde var gibi. O boş alan tamamen dört, beş katlı aralıksız binalarla dolmuş. Evin yolunu bulmakta zorluk çektim, komik değil mi? Evet eşimde güldü zaten....

Eskiden yani çocukluğumun güzel zamanlarında bahçede uzandığımızda başımızın üzerinde yıldızlar parlardı. Oysa şimdi, bırakın uzanıp gökyüzünü izlemeyi bahçede oturamıyoruz bile...... sadece bu da değil her yer ama her yer o kadar büyük binalarla dolmuş ki...

Çocukluğuma bir yer bulamadım. Sanki çocukluğum başka bir yerde geçmiş gibi. Değişimi normal buluyorum kaçınılmaz bir şey. Normal bulmadığım ise insanlardaki o büyük değişim daha altı yıl önce mahalleye girdiğimde herkesi tanır ve selam verir, hatta birkaç kişi toplanmış çay keyfi yapıyorsa ayak üstü çay bile içerdik. Şimdi ise aynı insanlar bana uzaylıymışım gibi bakıyorlardı. Neyse değişmeyen tek şey değişimdir değil mi?

Ama sevindirici bir şeyde var Harput kalesinde arkeolojik kazılara başlanmış. Kalemiz büyük ve önemli bir kale olmasına rağmen ne uzmanlar nede halk yeterince koruyup değerlendirmemişti. Biz eşimle kaleyi gezerken bile birkaç genç kız ellerinde taşlarla isimlerini kazımaya çalışıyorlardı. Uyarılmak bile onları durdurmadı biz oradan ayrılırken sanırım büyükleri gelip kızınca kikirdeyip çok önemli (!) işlerini bıraktılar. Genede geçte olsa gerekli önemin gösterilmesi hoşuma gitti.

Ben her yaz kendime yapacak bir şeyler bulurum bu yılda en üsstteki resimde gördüğünüz pullu örtüyü öğrendim. Kurdalelerle biraz daha süslenebiliyor ama ben sade halini daha çok beğeniyorum. İlerleyen günlerde yapım aşamalarını fotoğraflamayı düşünüyorum. Nette gezinirken çeşitli örtüler gördüm onları da sizlerle paylaşmak istedim. Bu örtüler benim çok hoşuma gitti. Umarım sizlerde beğenirsiniz. Yapmayı düşünenler varsa şimdiden kolay gelsin.....

  • Digg
  • del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Yahoo! Buzz
  • Technorati
  • Facebook
  • TwitThis
  • MySpace
  • LinkedIn
  • Live
  • Google
  • Reddit
  • Sphinn
  • Propeller
  • Slashdot
  • Netvibes

3 yorum:

  1. i n a n c dedi ki...

    pullu örtü çok ilginç görünüyor. el işleriyle uğraşmayı çok seviyorum. kısa zamanda yapılış aşamalarını da görmeyi umuyorum.

    elazığı harputu filan çok beğenmiştim ama bir kez gittim ve gideli 6-7 sene olmuştur sanırım.


    beğendiğiniz örtüler de çok hoşmuş.

    Memleketinize yeni ziyaretlerinizinde en kısa zamanda mutlu vesilelerle olmasını diliyorum.


    iyü günler :)

  2. Adsız dedi ki...

    pullu örtünün yapılışını anlatır mısınız hergün sitenizi ziyaret ediyorum belki vardır diye teşekkür ederim

  3. Adsız dedi ki...

    arkadaşlarla birlikte pullu örtünün yapılışını merakla bekliyoruz elinize sağlık çok güzel olmuş iyi günler